شفاف‌سازی امور اولویت وزارت میراث‌فرهنگی است/امضا‌های طلایی را حذف می‌کنیم

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «تلاش ما این است که امور را در اتاق شیشه‌ای برده و شفافیت را در روند فعالیت وزارت به بالاترین حد ممکن برسانیم.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، مجید باقری کاظمی روز چهارشنبه 6 اسفندماه که در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی سخن می‌گفت با بیان این‌که یکی از اهداف دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شناسایی گلوگاه‌ها، نقاط آسیب‌پذیر و فساد احتمالی است، خاطرنشان کرد: «اگر موفق شویم که نظارت‌ها را بهینه انجام دهیم، دیگر نیاز به ورود دستگاه‌های نظارتی بالادستی نخواهد بود.»

او با تأکید بر این‌که نگاه ما در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صیانتی است، تصریح کرد: «یکی از اهداف مهم جلوگیری از مسائلی است که زمینه‌ساز  عدم رضایت  مردم شده و فعالیت مدیران مربوطه را نیز تهدید می‌کند.»

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستیابی به این اهداف را با کمک مدیران کل ستادی و استانی ممکن دانست و ادامه داد: «در این رابطه با  همکاری این مدیران به‌دنبال حذف هرگونه امضای طلایی در مجموعه وزارت هستیم.» 

او بوروکراسی که طی سال‌ها بر برخی دستگاه‌ها حاکم شده را مخل خدمات‌رسانی صحیح، به موقع و شفاف در بخش‌های دولتی دانست و افزود: «تلاش می‌کنیم که اصطکاک بین مردم و دولت را در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به کمترین حد ممکن برسانیم.»

باقری کاظمی با اشاره به این‌که در راستای شفاف‌سازی امور و ایجاد ارتباط دو‌سویه مستمر با مردم همکاری مشترکی را با بخش IT وزارتخانه آغاز کرده‌ایم، گفت: «برای بهبود اجرای این طرح‌ها تبادلات فکری و تجربی را نیز با مجموعه شهرداری تهران و سامانه 137 شهرداری شروع کردیم که بتوانیم با بهره‌مندی از این تجربیات روند اجرا را هرچه بیشتر بهسازی کنیم.»

او با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت این برنامه‌ها، خاطرنشان کرد: «انتظار داریم در این رابطه اتفاقات خوبی در سال آینده رخ بدهد و ارتباط مردم و وزارتخانه مستقیم شده و امور و مراجعه مردم تسهیل شود.»

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که نامه‌ها و اسناد بارگذاری شده از سوی مراجعه‌کنندگان در سامانه‌های مربوطه وزارت دارای کد پیگیری به نامه‌های بارگذاری شده اختصاص پیدا می‌کند تا مراجعان به راحتی بتوانند سیر رسیدگی به آن‌ها را مشاهده کنند، تأکید کرد: «تلاش ما این است که امور را در اتاق شیشه‌ای برده و شفافیت را در روند فعالیت وزارت به بالاترین حد ممکن برسانیم.»

او با اذعان به این‌که تا پیش از این در راستای بهسازی ارتباط کارکنان با مراجعان سامانه مستقیمی وجود نداشت، اعلام کرد: «هم‌اکنون این سامانه مهیا شده و در اختیار مراجعه‌کنندگان به مجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است تا بتوانند  هرگونه تخلفات و یا مشکلات احتمالی را گزارش کنند.»

باقری کاظمی خاطرنشان کرد: «ما در بخش بازرسی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌صورت روزانه این گزارش‌ها را دریافت می‌کنیم و آماده دریافت پیشنهادها و نظرات مردمی هستیم و از آن‌ها استقبال می‌کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139912065615

برچسب‌ها